Případný nedostatek peněz by se výrazně dotkl i České republiky. Mezi třicítkou vybraných projektů se tři přímo týkají Česka: jde o kontroverzní přesun brněnského nádraží, výstavbu koridoru Drážďany-Praha s odbočkou na Linec a výstavbu dálnice, která by měla vést z polských Katovic přes Brno a dále na Vídeň.
Podle deníku Financial Times to však vypadá, že peníze budou jen na výstavbu železniční trasy Berlín-Palermo s výstavbou mostu mezi Itálií a Sicílií, na stavbu koridoru mezi Francií a Španělskem přes Pyreneje, na trasu Paříž-Štrasburk-Mnichov- Bratislava, na vybudování dálnice Lyon-Budapešť a na dálnici, která spojí Helsinky s Varšavou. České projekty se tak v přehledu neobjevily, což by znamenalo ztrátu mnoha miliard korun.
"Potřebujeme více peněz, abychom nezklamali očekávání lidí," řekl člen dopravního výboru Paolo Costa. Podle diplomatických zdrojů ČTK však o celkovém objemu peněz stále není rozhodnuto a ve hře je i varianta, že by se menší částka, která je nyní ve hře, rozdělila mezi všechny projekty, a ne jen mezi pět nebo šest vybraných.