„Automobil Tatra ministerstvo využívalo od roku 2003, pět let před tím sloužil premiérovi na úřadu vlády a dnes se stal součástí sbírek Národního technického muzea. Je to kvalitní český automobil a já bych ho rád používal. Jeho provoz je však velmi neekonomický,“ shrnul svůj dojem z vozu ministr Martínek.
Národní technické muzeum věnuje mimořádnou pozornost dokumentaci domácí automobilové výroby budováním značkových souborů automobilů, dokládajících konstrukční a technický vývoj i obecnou historii výrobce.
„Kopřivnická automobilka je ve sbírce muzea zastoupena celkem 17 vozy NW a Tatra, včetně toho prvního vyrobeného, automobilu NW Präsident z roku 1898. V této výpovědní řadě však dosud citelně chyběl vůz typu Tatra 700, kterým byla více než stoletá výroba kopřivnických osobních automobilů uzavřena,“ řekl ředitel muzea Tomáš Kupec.
Vedle vlastního technického a konstrukčního vývoje však automobily ze sbírky Národního technického muzea dokumentují i další, širší aspekty automobilových dějin. Za velmi důležitý výpovědní rozměr je proto považována i provozní historie sbírkových automobilů, zejména pak v případech, kdy měla přímou souvislost s významnými osobnostmi a událostmi obecných dějin naší země. Sbírka tak například obsahuje i pozoruhodný soubor automobilů, užívaných nejvyššími domácími politickými představiteli. Jsou zde vozy téměř všech našich prezidentů, T. G. Masarykem počínaje a V. Havlem konče, i automobily několika předsedů vlád naší republiky.
„Vůz Tatra 700, který k výkonu své funkce užíval premiér Miloš Zeman, automobilovou sbírku Národního technického muzea významně obohatí,“ uzavřel Kupec.