Nové Spotřebitelské informační centrum (SIC) nabízí spotřebitelům v Královéhradeckém kraji možnost konzultovat problémy týkající se nákupů, reklamací, oprav apod. Kancelář bude otevřena 1. března na adrese Čapkova 803, Týniště nad Orlicí, v budově bývalé PORS, v 1. patře.
Se svými dotazy na novou poradnu se mohou zájemci obracet osobně každou středu mezi 15. – 17. hodinou (návštěvu je lépe domluvit předem na číslech: 494 371 638 nebo 494 530 595) případně využít faxu na číslech 494 530 595, 494 371 638. Mohou také využít e-mailovou adresu: hradec@spotrebitele.info. Spotřebitelé, kteří chtějí raději konzultovat svůj problém poštou, mohou psát na SIC SOS, Na Drahách 70, 517 22, Albrechtice nad Orlicí.
Spotřebitelské informační centrum bude zdarma poskytovat poradenské služby a spotřebitelé si zde mohou zakoupit publikace, které Sdružení obrany spotřebitelů ČR vydává, včetně dvouměsíčníku Štít spotřebitele. Pokud se spotřebitelé budou chtít zapojit do aktivit SOS, mohou se stát buď sympatizujícím nebo přispívajícím členem. Sympatizující člen neplatí žádné příspěvky a vyjadřuje pouze sympatie spotřebitelské organizaci, přispívající za 300 Kč ročně získává přístup do členské sekce na webu, předplatné časopisu Štít spotřebitele a pro spotřebitele i vstup na odborné semináře.
Sdružení obrany spotřebitelů ČR má nyní své pobočky ve všech krajích České republiky. „Podařilo se nám dosáhnout cíle, který jsme si před dvěma lety stanovili,“ zdůrazňuje Ivana Picková z SOS. „Přiblížit své služby co nejblíže spotřebitelům a kvalitativně je rozvíjet. I když mohou každý pracovní den od 8 do 17 hodin použít SOS dotovanou poradenskou linku 900 08 08 08 (8 Kč/min), bezplatnou on-line poradnu na stránkách www.spotrebitele.info a také písemný kontakt, jsou osobní poradny místem, kde je možné vyřešit především složitější záležitosti,“ uzavírá Ivana Picková.