Ministerstvo dopravy je totiž z formálních důvodů vyřadilo, a v soutěži tak zvítězila společnost Kapsch. Původní rozhodnutí ÚOHS tento výsledek potvrdilo. Oba neúspěšní kandidáti proto podali proti verdiktu úřadu rozklad. Společnosti ale s odvoláním otálely až do poslední chvíle, uvedl Pecina.
Oba rozklady jsou teď podle něj předávány k takzvanému druhostupňovému rozhodnutí. "Připravujeme materiály pro rozkladovou komisi, a ta by měla zasedat co nejdříve," uvedl předseda. Už dříve označil rozhodnutí o mýtném za prioritní. Pokud by totiž úřad potvrdil svůj původní verdikt, ale neoznámil ho včas, mohl by se posunout původní termín výstavby - leden 2007.
"Budeme se tím zabývat v rekordně krátkém čase, aby byly minimalizovány případné škody," řekl Pecina. Pokud úřad rozhodne stejně jako v prvním stupni, jsou podle něj ohlášené termíny splnitelné.
Zařízení na mýtné chtěli v Česku postavit a provozovat čtyři zájemci. Sdružení Mytia, které tvoří Ascom Fela s Damovem a ABD Group, nabídlo, že systém vybuduje a bude ho deset let provozovat za 15 miliard korun. Společnost Autostrade určilo cenu na 17,5 miliardy a Kapsch na 22 miliardy korun. Nejvyšší cenu, 33,7 miliardy, navrhlo konsorcium A-Way a AŽD. Cena přitom měla hrát při výběru vítěze šedesátiprocentní roli.
V první fázi by se mělo mýtné začít vybírat na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací od kamionů nad 12 tun. O rok později ministerstvo dopravy předpokládá rozšíření systému i na vybrané tahy 1. třídy. Celkem by mělo být zpoplatněno přes 2000 km silnic a dálnic.