Pecina: Rozhodnutí o tendru na mýtné nejpozději do půlky března

24.02.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

BRNO 24. února (ČTK) - O platnosti tendru na výstavbu systému pro výběr mýtného na českých silnicích by měl antimonopolní úřad rozhodnout nejpozději do poloviny března. Přestože se termín o několik dní liší od původních předpokladů, výstavba zařízení by se tím neměla dramaticky zdržet, řekl dnes novinářům předseda úřadu Martin Pecina. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) nyní prošetřuje odvolání společnosti Autostrade a konsorcia Mytia, které v tendru neuspěly.

Ministerstvo dopravy je totiž z formálních důvodů vyřadilo, a v soutěži tak zvítězila společnost Kapsch. Původní rozhodnutí ÚOHS tento výsledek potvrdilo. Oba neúspěšní kandidáti proto podali proti verdiktu úřadu rozklad. Společnosti ale s odvoláním otálely až do poslední chvíle, uvedl Pecina.

Oba rozklady jsou teď podle něj předávány k takzvanému druhostupňovému rozhodnutí. "Připravujeme materiály pro rozkladovou komisi, a ta by měla zasedat co nejdříve," uvedl předseda. Už dříve označil rozhodnutí o mýtném za prioritní. Pokud by totiž úřad potvrdil svůj původní verdikt, ale neoznámil ho včas, mohl by se posunout původní termín výstavby - leden 2007.

"Budeme se tím zabývat v rekordně krátkém čase, aby byly minimalizovány případné škody," řekl Pecina. Pokud úřad rozhodne stejně jako v prvním stupni, jsou podle něj ohlášené termíny splnitelné.

Zařízení na mýtné chtěli v Česku postavit a provozovat čtyři zájemci. Sdružení Mytia, které tvoří Ascom Fela s Damovem a ABD Group, nabídlo, že systém vybuduje a bude ho deset let provozovat za 15 miliard korun. Společnost Autostrade určilo cenu na 17,5 miliardy a Kapsch na 22 miliardy korun. Nejvyšší cenu, 33,7 miliardy, navrhlo konsorcium A-Way a AŽD. Cena přitom měla hrát při výběru vítěze šedesátiprocentní roli.

V první fázi by se mělo mýtné začít vybírat na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací od kamionů nad 12 tun. O rok později ministerstvo dopravy předpokládá rozšíření systému i na vybrané tahy 1. třídy. Celkem by mělo být zpoplatněno přes 2000 km silnic a dálnic.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK