Do roku 2007 by MD chtělo mít podobné informační tabule na nejzatíženějších místech všech českých dálnic. Informace na cedulích jsou součástí dopravního informačního systému, v němž 800 dispečerů ŘSD poskytuje aktuální informace o stavu vozovek a meteorologické situaci každé tři hodiny do centra v Ostravě. Nově se do systému letos zapojí také policisté, hasiči a záchranáři. Kromě informačních tabulí bude informace ze systému přinášet také rozhlasové zpravodajství.
Pokrok v systému dopravních informací přinese zavedení mýtného od roku 2007. Měřící mikrovlnná zařízení bude možné využít pro monitoring dopravního toku, případně i pro měření rychlosti.
MD počítá i v letošním roce s obdobným systémem oprav na dálnici D1 jako loni. Nejvíce se tak bude opravovat dva úseky mezi Prahou a Brnem v jednom směru současně. Opravy budou prováděny tak, aby byl pokud to bude možné zachován provoz ve dvou pruzích. Počítá se s rozšířením technických opatření, která se využívají při nehodách, jako jsou rozpojitelná svodidla ve středním pásu apod. Ministerstvo chce také investovat do dalších parkovacích míst pro kamiony.
Novinkou bude pravidelná letecká kontrola nad dálnicí D1, která bude policii upozorňovat na řidiče, jež porušují dopravní pravidla, a také monitorovat dopravu. Začne létat, jakmile se zlepší počasí.
Podle ministra prospěje plynulosti dopravy nejvíce, když budou policisté ve větší míře kontrolovat dodržování pravidel silničního provozu. Policejní prezident ministrovi Šimonovskému vyhověl v posílení letecké služby v nejzatíženějších dnech nad D1. Vyšší přítomnost policistů na dálnici ale zřejmě očekávat nelze. Léčení zranění a trvalých škod na zdraví, které způsobují nehody, stojí ročně 48 miliard korun, řekl ministr.