On-line poradna Sdružení obrany spotřebitelů ČR je jedním ze tří pilířů poradenské činnosti SOS a své rady poskytuje spolu s osobními poradnami bezplatně. Nicméně ukazuje se, že spotřebitelé v současné době velmi často dávají přednost operativnímu, byť placenému poradenství. Telefonní linku 900 08 08 08 s dotovanou sazbou 8 Kč/min využilo od srpna 2002, kdy zahájila provoz – měsíc po on-line poradně -, více než 16 000 spotřebitelů.
„Většina spotřebitelů v našich poradnách – a je lhostejné, zda v osobních, na internetu nebo telefonicky – má problémy s vyřízením reklamací,“ připomněla mluvčí SOS Ivana Picková. „A nejvíce si stěžují na kvalitu bot, mobilních telefonů a textilních výrobků. Ukazuje se, že operativní, telefonický způsob vysvětlení problému a vyjasnění si práv obou stran přispívá mnohdy k tomu, že obchodník si uvědomí, že spotřebitel už dnes ví, kam se má obrátit,“ připomněla Picková. „Velmi často se stává, že si telefonní přístroj předávají obě strany u pultu a problém je nakonec tímto způsobem vyřešen.“
Všechny formy poradenství mají své místo. Na osobní poradny, které už má od 1. března SOS ve všech krajích České republiky, se obracejí spotřebitelé většinou v případech, kdy vyčerpali všechny možnosti, dohadovali se s prodejcem, korespondovali si s ním, takže už nevědí kudy kam a přicházejí často s obsáhlou dokumentací. Do on-line poradny naopak píší ti, kteří nespěchají a zhruba desetidenní lhůta, kterou má SOS stanovenou pro vyřízení reklamace, je pro ně dostatečná.