Zelení přináší praktická řešení pro klíčové oblasti politiky a ekonomiky a také nová, typicky zelená témata – ochranu spotřebitele, snižování závislosti na ropě, převedení kamionů na železnici, ochranu klimatu, snížení odvodů sociálního a zdravotního pojištění souběžně s ekologickou daňovou reformou. Zelení prosazují rovná práva žen a mužů, ochranu lidských práv, rozvoj občanské společnosti.
„Chceme otevřít celospolečenskou debatu o budoucnosti České republiky a o hodnotách, které budeme chránit a rozvíjet,“ řekl Martin Bursík, předseda Strany zelených. „Pro volby do poslanecké sněmovny v roce 2006 jsme postavili kandidátky, na kterých najdete novou generaci političek a politiků. Zelení představují v těchto volbách reálnou šanci na změnu.“
Na tiskové konferenci k zahájení předvolební kampaně Strany zelených proběhla prezentace dvou osobních automobilů s pohonem na stoprocentní biopalivo se základem řepkového oleje. Jeden automobil „pojede“ předvolební kampaň zelených v Čechách, druhý – na Moravě. Volební program zelených obhajovali i někteří lídři kandidátek. Lídr zelených v Libereckém kraji Petr Pávek vysvětlil, proč je korupce největší brzdou efektivity naší ekonomiky. Přemysl Rabas, jednička na kandidátce Ústeckého kraje, se zaměřil na podporu venkova, význam krajiny pro kvalitní život člověka a ochranu ohrožených druhů zvířat. Místopředsedkyně strany Džamila Stehlíková obhajovala reformu důchodového systému a zdravotnictví, podporu rodin s dětmi a rovná práva žen a mužů. Ondřej Liška, který kandiduje na prvním místě v Jihomoravském kraji, se zaměřil na zahraniční politiku, úlohu zelených v Evropském parlamentu při prosazování užší integrace Evropské unie a společné energetické a dopravní politiky. Zelení zdůrazňují řešení konfliktů civilními prostředky a prohloubení projektu evropské bezpečnosti. Stanislav Penc zdůraznil, že Zelení považují otázku lidských práv za klíčovou. “Lidská práva jsou pro nás nedělitelná a budeme systematicky vystupovat proti jejich porušování nezávisle na zemi, kde k tomu dochází,“ řekl Penc.
Grafický design kampaně Strany zelených je veden obsahem programu "KVALITA ŽIVOTA" a logikou informací. „Na rozdíl od ostatních stran nabízí voličům konkrétní řešení problémů, proto grafika kampaně je záměrně velmi strohá až minimalistická,“ řekl designér kampaně František Štorm. „Nejsou v ní žádné emotivní prvky, pracujeme s positivním a věcným sdělením. Dominantní barvou billboardů je bílá, symbolizuje čistou nepopsanou tabuli, je to přeci jen pro mnoho lidí nová strana, nová naděje,“ dodává Štorm.