Automobilka před měsícem zveřejnila předběžné výsledky za loňský rok. Čistý zisk stoupl o více než 60 procent na 1,1 miliardy eur, což předčilo odhady většiny analytiků. Hrubý zisk skupiny vzrostl o téměř 60 procent na 1,72 miliardy eur a markantně k tomu přispěl dosavadní program úspor pod názvem "ForMotion".
Skupina loni prodala 5,24 milionu vozů, což byl nárůst o 3,2 procenta. Za první dva letošní měsíce se odbyt zvýšil o 15 procent a překonal tempo růstu globální poptávky zhruba dvojnásobně, uvedl dnes šéf Volkswagenu Bernd Pischetsrieder. Firma však v celém roce čeká jen mírný růst.
Škoda Auto loni vykázala největší čistý zisk ve své historii ve výši 7,9 miliardy korun a při nárůstu o 134 procent. Celkem prodala 492.111 vozů, což je také její nejlepší výsledek. Tržby společnosti vzrostly o 14,5 procenta na 187,4 miliardy korun.
Ztráta severoamerické divize podle dnešních údajů mírně klesla na 843 milionů eur, avšak čínský společný podnik vykázal ztrátu 119 milionů po předchozím zisku 222 milionů eur. Celá asijská divize utrpěla ztrátu 88 milionů proti zisku 208 milionů eur za rok 2004.
Nejvyšší vedení německé automobilové skupiny Volkswagen však dnes upozornilo odborové zaměstnance, že systematické restrukturalizaci tradičních domácích závodů VW se nelze vyhnout. Jedině tak lze zajistit budoucnost největšího evropského automobilového výrobce, uvedli generální ředitel Pischetsrieder a finanční ředitel Hans Dieter Pötsch.
"Naše skupina nemá jinou alternativu," uvedl Pischetsrieder ve firemním sdělení. Zopakoval, že hlavním cílem skupiny je zvýšit do roku 2008 hrubý zisk na 5,1 miliardy eur. "Jestliže se zejména tradiční německé závody nepodrobí restrukturalizaci, nebude myslitelná žádná dlouhodobá budoucnost Volkswagen Group, ani kdyby všechny ostatní součásti skupiny své ziskové plány splnily," podpořil ho Pötsch.
Volkswagen minulý měsíc oznámil, že závody německé značky VW zasáhne restrukturalizační program, zahrnující snížení výrobních kapacit a zeštíhlení výroby komponentů. Program předpokládá, že v příštích třech letech bude na německých závodech zrušeno až 20.000 pracovních míst.
Tvrdé záměry managementu vyvolávají odpor odborových zástupců v dozorčí radě, kde mají zaměstnanci polovinu křesel. Podle zpráv médií se všech deset zástupců zaměstnanců v radě staví proti tomu, aby se Pischetsriederovi prodloužila smlouva i po roce 2007, kdy mu vyprší dosavadní kontrakt.
Volkswagen se dlouhodobě potýká mimo jiné s rostoucí konkurencí na trhu a s neefektivností svých továren v Německu. Jejich produktivita kvůli přísným odborovým předpisům a drahé pracovní síle zaostává za konkurencí údajně až o 50 procent.