„Věřím, že realizace takto významné zakázky přispěje k našemu úspěchu v dalších tendrech v tomto regionu,“ řekl dnes Ing. Michal Štefl, předseda představenstva a generální ředitel akciové společnosti ŽS Brno. Modernizace železnice spojující dvě největší černohorská města může pozitivně ovlivnit dokonce připravovanou privatizaci Alukombionátu Podgorica a Železáren Nikšič.
Projekt byl připravován několik let. Úvěr na financování stavby poskytla Černé Hoře Česká exportní banka, přičemž garance splácení úvěru je řešena pomocí tržeb z přeprav zboží na železnici a úvěr pojišťuje EGAP. Hodnota zakázky je 50 mil. eur a během její realizace bude položeno 64 251 metrů nových kolejí a zprovozněno 38 nových výhybek.
Na kontraktu se spolu se ŽS Brno a AŽD Praha bude subdodavatelsky podílet také např. DT Prostějov. Práce na železničním svršku provede také dceřiná společnost ŽS Brno REMONT PRUGA DD Sarajevo a na elektrifikaci bude spolupracovat firma EŽ Praha. Černohorské dodavatele využije konsorcium zejména na dodávky pražců, štěrků a betonu. Celá trať bude modernizována během tří let, vlastní práce budou probíhat v denních dvanáctihodinových výlukách provozu na železniční trati. Jen výjimečně bude přistoupeno k vícedenním nepřetržitým výlukám.