Podle průzkumu si například 90 procent populace myslí, že kamiony zatěžují dopravu a měly by se výrazně omezit, zhruba 45 až 46 procent řidičů se cítí být při jízdě autem kamiony často omezováni. Dvě třetiny respondentů se domnívají, že silniční dopravu lze nahradit železnicí. Omezení jízd kamionů by ale znamenalo omezení dodávky zboží a s tím již veřejnost příliš nesouhlasí.
Jen 23 procent lidí by bylo pro zvláštní daň, z které by se financovalo převedení dopravy na železnici a 17 procent by bylo ochotno omezit svou spotřebu. To podle obchodního ředitele STEMu Tomáše Reitara potvrzuje, že lidé si při kritice neuvědomují, že za plachtami kamionů je zboží, které později nakupují v obchodech.
Česmad zahájil kampaň, která má negativní názory zvrátit. Podle Starosty totiž pro silniční dopravu v podstatě neexistuje alternativa. V současné době, kdy většina výrobců i obchodů omezuje skladové prostory na minimum a spoléhá na průběžné dodávky v tzv. systému just in time, by náhrada kamionů železnicí byla pro většinu podniků nevyhovující.
Zhruba 66 procent respondentů se domnívá, že kamiony mají stále více nehod, třetina lidí odpověděla, že kamiony mají více nehod než osobní vozy. I to má kampaň má podle ředitele Česmadu Martina Špryňara vysvětlit. Nehodovost totiž u těžkých kamionů v posledních letech relativně klesá. Počet nehod totiž roste pomaleji než intenzita dopravy.
Cílem kampaně je také vyvrátit názor, že kamiony jsou neekologické. Průměrné stáří tahačů je v Česku osm až devět let, vozový par je tak o pět let mladší než u osobních vozidel. Na billboardech s kamiony s logem jezevčíka - long vehicle budou hesla jako "Nejezdím pro svou zábavu, ale pro tu tvoji" nebo "Zacláním ti na silnici, abys měl přehled".