Z celkového počtu řešených případů jich bylo loni podle arbitra 102 oprávněných a 58 neoprávněných, zatímco předloni shledal arbitr 74 případů oprávněných a 56 jich zamítl. Neoprávněné jsou takové případy, které nespadají do zákonných kompetencí finančního arbitra. Ten může rozhodovat spory mezi klientem a finanční institucí v případě převodů peněz a v případě využívání elektronických platebních prostředků, zejména platebních karet.
Arbitr v loňském roce rozhodl celkem v 75 případech, přičemž v 54 případech padlo rozhodnutí ve prospěch instituce a ve 21 případech ve prospěch navrhovatele, resp. klienta banky. V roce 2004 rozhodl ve 42 případech, z toho v 29 ve prospěch instituce.
Na arbitra se klienti obvykle obracejí až poté, co selže jednání s peněžním ústavem. Arbitr zahajuje řízení na návrh klienta. Ten jej může podat písemně formou dopisu, elektronicky na formuláři vypracovaném arbitrem nebo faxem. Řízení před arbitrem je zdarma, každý účastník nese jeho náklady sám. Činnost arbitra hradí Česká národní banka.
Loňské náklady kanceláře finančního arbitra činily 10,4 milionu korun, zatímco předloni to bylo 8,1 milionu korun. Finančním arbitrem je Otakar Schlossberger.
Ministerstvo financí počítá do budoucna s transformací kanceláře finančního arbitra na finančního ombudsmana, který by měl na finančním trhu rozšířené kompetence. Podle dřívějších prohlášení ministra financí Bohuslava Sobotky by mohl být finanční ombudsman uzákoněn v roce 2007 a jeho činnost by měla začít o rok později.