Podle Bystrova Kapsch doložil svou hlavní referenci, a to provoz rakouského mýtného systému pouze čestným prohlášením, což pravidla soutěže i zákon o zadávání veřejných zakázek neumožňuje. Komise tak měla Kapsch vyloučit stejně jako z obdobného důvodu vyloučila Autostrade. Ta ze soutěže vypadla proto, že pouze čestným prohlášením doložila fakt, že v Itálii má certifikáty bezpečnosti práce, které nahrazují požadovanou evropskou certifikaci. Svůj podnět údajně doplnilo také druhé vyřazené sdružení Mytia.
Kapsch s tím ale nesouhlasí. Podle generálního ředitele Karla Feixe zákon o veřejných zakázkách definuje, co smí být doloženo čestným prohlášením a co smí být doloženo tzv. doložením veřejného objednatele. "My jsme poskytli vše, co bylo požadováno zákonem, a to způsobem, který je s ním jednoznačně v souladu," řekl Feix.
ÚOHS v první instanci potvrdil, že ministerstvo dopravy při výběru vítěze tendru postupovalo správně. Vyřazená Autostrade a sdružení Mytia se ale odvolaly. Předseda úřadu by o rozkladu měl rozhodnout do poloviny března.
Zařízení na mýtné chtěli v Česku postavit a provozovat čtyři zájemci. Sdružení Mytia, které tvoří Ascom Fela s Damovem a ABD Group, nabídlo, že systém vybuduje a bude ho deset let provozovat za 15 miliard korun. Společnost Autostrade určila cenu na 17,5 miliardy a Kapsch na 22 miliardy korun. Nejvyšší cenu, 33,7 miliardy, navrhlo konsorcium A-Way a AŽD. Cena přitom měla hrát při výběru vítěze šedesátiprocentní roli. MD vyřadilo tři uchazeče a vítězem se stal Kapsch.
Tendrem se již zabývá také Evropská unie, která si od MD vyžádala podrobné informace. Ministerstvo má na odpověď lhůtu šesti týdnů. V jednom z dopisů, které o českém mýtném v orgánech Evropské komise kolují, se podle informací ČTK zmiňuje také, že komise již kvůli české soutěži připravuje řízení pro porušení evropské direktivy o elektronickém mýtném.