Karlovarský kraj zahájil loni na podzim první část modernizace celého letiště. V první etapě, která je plánována asi do poloviny června, projde rekonstrukcí celá dráha. S výlukou počítal kraj od 15. května do 15. června, kdy bude nutné odstranit starý povrch. "Cílem je zvýšit celkovou únosnost dráhy, aby ji mohla využívat i velká dopravní letadla. Výluky jsme chtěli minimalizovat, abychom nepřicházeli o zisk. Ale snad nebude ztráta z neplánované odstávky příliš výrazná," uvedl Zborník.
Kontrolorům z Úřadu pro civilní letectví se nelíbily otevřené výkopy pro nové štěrbinové odvodňovací žlaby vedoucí podél dráhy. Vzhledem k trvajícím nepříznivým klimatickým podmínkám a souvisejícím technologickým problémům při betonování a pokládání žlabů není možné výkopy uzavřít, uvedl ředitel letiště Václav Černý. "Termín obnovení provozu závisí na jednání se zhotovitelem stavby, a zejména na dalším vývoji klimatických podmínek," dodal Černý.
V zimním období je provoz na letišti v Karlových Varech omezen. Jediným pravidelným dopravcem na karlovarském letišti jsou ČSA se svou linkou do Moskvy. Letadla Boeing 737 nebo Airbus 320 létala do Varů čtyřikrát týdně odpoledne a zpět do Moskvy. Po zavření letiště ČSA podle mluvčí Jitky Novotné dopravují cestující z Karlových Varů do Prahy autobusem, odkud dál pokračují letecky do Moskvy. Na vyčíslení nákladů spojených s dopravou autobusy je podle mluvčí zatím brzy.
Celkové náklady na modernizace karlovarského letiště se pohybují kolem 200 milionů korun. Kromě rekonstrukce dráhy budou úplně vyměněna navigační světla a další bezpečnostní prvky. Obnova čeká také odbavovací halu, která bude rozšířena o přístavbu.
Karlovarské letiště loni odbavilo 35.853 cestujících. Šlo o meziroční nárůst asi o 6,3 procenta. Zvýšení počtu cestujících zaznamenalo letiště především na linkách do Moskvy a v letní sezoně do tuniského Monastiru. K vyššímu počtu odbavených cestujících přispělo také zvýšení kapacity letadel ČSA nasazovaných na linkách do Moskvy a zpět.