Kamiony by měly platit minimálně 25 eur (asi 720 korun) za jednu jízdu. Výjimka platná až do konce letošního roku měla stát 215 eur (asi 6200 korun) pro jedno vozidlo.
Na omezení provozu na hraničním přechodu Cínovec se dohodlo české ministerstvo dopravy a německé ministerstvo vnitra už dříve, o výjimce ale informovala německá strana až dnes. O zavedení poplatků bude ještě v Německu jednat ministr dopravy. O přípravě opatření jednalo české a německé ministerstvo čtyři měsíce, o zavedení poplatků za výjimky ale Němci nikdy nehovořili. Oznámili ho až dnes písemně ministerstvu. Kubínek to považuje za nehoráznost.
Změnu režimu pro kamiony na hranicích si vyžádalo Německo kvůli opravě návazné silnice B170. Původní návrh, podle kterého měly kamiony z Cínovce zcela zmizet a do Německa i zpět jezdit přes Horu Sv. Šebestiána, neprošel. Proti byly přilehlé obce. Ani vozovka na přechodu není na takovou zátěž stavěna. Nápor kamionů by zřejmě neunesla ani návazná infrastruktura v českém vnitrozemí mezi Chomutovem a Slaným.
Opatření bude platné do konce roku, kdy by měla být dokončena dálnice D8 včetně návazné německé dálnice A17. Dálnice D8 by tak měla být postavena v celé plánované délce s výjimkou 16,5kilometrového úseku přes České Středohoří, kde se bude i nadále jezdit po současných silnicích 1. třídy. Kubínek ale věří, že i přes spory s ekology se podaří tento poslední úsek začít stavět nejpozději příští rok. V provozu by pak mohl být od roku 2009.
Problém s přetíženými silnicemi v obcích u hranic se po otevření D8 přesune do Českého středohoří. MD proto chystá zavedení jednosměrného provozu kamionů mezi dokončenými úseky dálnice. V jednom směru by měly kamiony jezdit u Ústí podél Labe do Lovosic a v opačném přes Žalany a Velemín.