"(Internetová reklama) se tak přiblížila odhadu SVIT z února 2005, kdy pro daný rok byl odhadován objem internetové reklamy 1,034 miliardy korun," uvádí se ve zprávě Unie vydavatelů k průzkumu, který podle informací unie vznikl na základě údajů provozovatelů serverů představujících více než 80 procent internetového reklamního trhu.
Internetová reklama i podle odhadů jiných odborných subjektů je tak stále nejrychleji rostoucím segmentem trhu s reklamou.
SVIT odhaduje, že letos se meziroční míra růstu ve srovnání s lety 2005 a 2004 zvýší, letošní rok totiž nabízí několik pro zadavatele zajímavých inzertních událostí.
"Mezi faktory (letošního) růstu lze zařadit zimní olympijské hry, změnu značky mobilního operátora Oskar na Vodafone a s tím související zostření konkurenčního boje mobilních operátorů a stejně tak ofenzivní nabídku připojení ADSL," uvedl SVIT. Kladně zapůsobí i další sportovní velká akce, fotbalové mistrovství světa v Německu, a další rostoucí počet uživatelů internetu, míní sdružení.
Mimo příjmů z plošné reklamy lze podle sekce vydavatelů internetových titulů odhadnout, že provozovatelé serverů dosáhli obratu zhruba 900 milionů korun za další internetové reklamy, jako například řádkovou inzerci, katalogy, přednostní výpisy a další.
Hrubý reklamní obrat je podle SVIT souhrnem hrubých reklamních obratů v ceníkových cenách s přímými klienty, reklamními agenturami, mediálními agenturami a mediálními zastupitelstvími. Nezapočítávají se do něj bannerové výměnné obchody.