CzechInvest: Pomohli jsme firmám získat zakázky za čtyři mld. Kč

13.03.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 13. března (ČTK) - Agentura CzechInvest pomohla v uplynulých šesti letech českým firmám sjednat dodavatelské kontrakty u velkých investorů v hodnotě čtyř miliard korun. Pro české firmy, které se ucházejí o zakázky investorů, připravil CzechInvest například speciální projekt a vytvořil databázi potenciálních subdodavatelů.

Generální ředitel agentury CzechInvest Tomáš Hruda řekl, že Projektem rozvoje českých dodavatelů za šest roků prošlo 150, převážně malých a středních podniků působících ve zpracovatelském průmyslu a službách. V loňském roce firmy s pomocí CzechInvestu uzavřely smlouvy v hodnotě dvou miliard korun.

"Každé dva roky vybíráme padesát firem a učíme je, jak vyhovět náročným požadavkům nadnárodních společností. Snažíme se o posílení jejich konkurenceschopnosti, nabízíme jim srovnání se světovými výkonnostními standardy a poskytujeme odborné konzultace," uvedl Hruda.

Firmám, které se do Projektu rozvoje českých dodavatelů zapojily, se podle Hrudy zlepšují ekonomické ukazatele. "V letech 2003 až 2005 jsme u nich zaznamenali zvýšení produktivity práce v průměru o deset procent, tržby jim průměrně vzrostly o 15 procent a export dokonce o 40 procent," prohlásil Hruda.

Například společnost J.P.Plast z Kyjova loni vyhrála výběrové řízení na subdodávky do kolínské automobilky TPCA a nyní je jediným dodavatelem dílů pro rozvod vzduchu v interiérech vozů. "Díky této zakázce jsme loni vytvořili 40 nových pracovních míst a předpokládáme, že ještě nejméně 12 míst vytvoříme. Stáváme se tak jedním z předních zaměstnavatelů v regionu," uvedl ředitel J.P.Plast Roman Javorský.

Dodal, že jednání s TPCA nebyla snadná a trvala dva roky. "Abychom vyhověli požadavkům zákazníka, museli jsme navíc investovat do nových, sofistikovaných technologií," podotkl Javorský.

Kromě Projektu rozvoje českých dodavatelů CzechInvest pro tuzemské firmy organizuje dodavatelské firmy, na kterých se mohou představit potenciálním zákazníkům. Agentura rovněž spravuje databázi firem, které aktivně nabízí přicházejícím investorům jako případné subdodavatele. Do bezplatné databáze se dosud přihlásilo zhruba 2000 podniků ze zpracovatelského průmyslu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK