Zlato Neumannové zvedlo výdaje firem na reklamu až o deset pct

13.03.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 13. března (ČTK) - Zisk zlata Kateřiny Neumannové na olympiádě v Turíně přiměl inzerenty sáhnout hlouběji do kapsy a dát další peníze na svou prezentaci v souvislosti se ZOH při takzvaných "děkovacích" kampaních. Podle odhadu odborníků se tak výdaje firem na reklamu v souvislosti s hrami zvýšily až o deset procent. Celkem firmy za svou prezentaci v době her utratily zhruba přes 100 milionů korun, což je asi dvakrát více než před čtyřmi lety, kdy se hry konaly v Salt Lake City.

"Silný příběh zlaté medaile Neumannové se skutečně významně projevil v kampaních následujících po skončení olympiády," řekl marketingový ředitel mediální agentury ARBOmedia Štěpán Wolde. "Jejich podíl na celkových investicích spojených se ZOH by se mohl pohybovat mezi pěti až deseti procenty," dodal.

Celkové dvojnásobně vyšší výdaje firem na reklamu v médiích v době turínské olympiády mají podle Woldeho několik příčin. Hry se například konaly ve stejném časovém pásmu, jaké je v České republice, a tím pádem měly přenosy i vyšší sledovanost.

Závěrečný semifinálový boj hokejistů a utkání o bronz zhlédlo přes dva miliony diváků. Zlatý závod Neumannové pak vidělo v průměru téměř 650.000 lidí, přičemž závěrečných pět minut, tedy včetně vítězného závěrečného finiše, asi milion příznivců.

Vyšší sledovanost firmy více lákala k inzerci. Dalším důvodem je podle Woldeho i rostoucí zájem firem v Česku o marketing a komunikaci spojenou s velkými sportovními událostmi. Hry byly také více mediálně pokryté, což je podle něj patrné například z vyššího počtu specializovaných internetových serverů zaměřených na ZOH.

Značná část reklamních výdajů šla tradičně do televizí a podle nárůstu v tomto segmentu lze podle odborníků usuzovat na celkový nárůst či pokles.

Podle monitoringu hrubých výdajů na reklamu TNS A-Connect výdaje do TV reklamy při hrách v Turíně výrazně vzrostly ve srovnání se Salt Lake City. Před čtyřmi lety utratilo 13 zadavatelů necelých 14 milionů korun v ceníkových cenách bez slev, bonusů a výměnných obchodů, a to téměř výhradně na ČT2. Letos bylo zadavatelů 34, kteří za reklamu dali necelých 40 milionů korun. "To znamená nárůst více než dvaapůlkrát," sdělil Tomáš Bičík z agentury Mediaedge:cia.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK