HN: Inzerenti na Nově psali CME, šéf televize doufá v dohodu

14.03.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 14. března (ČTK) - Televize Nova podle Hospodářských novin čelí kritice za to, že se snaží změnit obchodní model prodeje reklamy. Velcí inzerenti nejsou spokojeni s tím, že televize zdražila reklamní čas a mění obchodní podmínky, a intervenovali proto přímo u vlastníka Novy, americké CME, píšou. Ředitel televize Petr Dvořák ale věří, že se Nova s nespokojenými zadavateli nakonec dohodne. Ve hře je podle deníku zhruba šest miliard korun, které ročně inzerenti za reklamu na Nově utratí.

Pod kritiku adresovanou šéfovi CME Michaelu Garinovi se podle HN podepsala Asociace komunikačních agentur a ředitel Českého sdružení pro značkové výrobky Jan Levora. "Dopis jsme podepsali jménem všech našich 52 členů. Z nich víc než deset patří mezi největší zadavatele televizní reklamy," sdělil deníku Levora. Mezi členy sdružení pro značkové výrobky patří například Nestlé Česko, Unilever ČR či Coca Cola Beverages.

Nova si podle HN mnoho inzerentů znesvářila mimo jiné tím, že v krátké době představila už třetí obchodní model. "Už jsme předložili finální podmínky klientům. Teď je musíme kontaktovat znovu a vše předělávat. Potíže máme zejména se zahraničními klienty. Těm se to těžko vysvětluje," citují HN Jiřího Vítka, ředitele plánování mediální agentury MindShare. Ta stejně jako jiné mediální agentury jedná s marketingovými odděleními firem o tom, kam jejich reklamu umístí.

Zástupci inzerentů si také u šéfa CME stěžují na to, že cena reklamy na Nově vzroste o čtvrtinu.

"Pro některé klienty to ale bude jen v řádu jednotek procent," řekl deníku Dvořák. "Podle názoru antimonopolního úřadu jsme v předchozích letech dávali klientům věrnostní bonusy - a to my, jakožto firma s více než 40 procenty na trhu, nesmíme," vysvětlil příčinu změny obchodního modelu Dvořák. "Antimonopolní úřad nám doporučil, abychom tyto smlouvy změnili a odstranili roční garance a penalizace za nesplnění těchto garancí," řekl Dvořák. "Těmto klientům jsme nabídli nové podmínky, které mohou být v některých případech i mírně výhodnější než v původních smlouvách," dodal.

Za poslední týden se podle něj navíc jednání s mediálními agenturami posunula kupředu.

"Jednání spějí ke konstruktivnímu závěru," potvrdil HN šéf Asociace komunikačních agentur Jiří Janoušek.

Samotná CME se k dopisu nechtěla příliš vyjadřovat. "Nemám k tomu teď potřebné informace, zavolám zpátky, jakmile je zjistím," sdělila Hospodářským novinám mluvčí CME Romana Tomasová.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK