Dráhy se připravují na stávku, chystají náhradní dopravu

14.03.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 14. března (ČTK) - České dráhy se připravují na stávku. Strojvůdci chtějí kvůli novele zákoníku práce ve čtvrtek minimálně na hodinu zastavit provoz na železnici. ČD počítají s tím, že část provozu zůstane zachována, protože ne všichni strojvůdci jsou členy protestující federace. Na další spoje navíc chystají náhradní autobusovou dopravu. Řekl to mluvčí ČD Aleš Ondrůj.

Více informací ohledně organizace provozu v době stávky zatím nejsou ČD schopny cestujícím sdělit. Samy totiž nemají přesné informace o tom, v kolik hodin stávka ve čtvrtek vypukne a jak dlouho bude trvat. To oznámí Federace strojvůdců až ve středu dopoledne. Dnešní jednání odborů s vedením ministerstva práce a sociálních věcí totiž podle dřívějšího vyjádření mluvčího federace Libora Poláčka může ještě délku stávky ovlivnit. Ať bude ale výsledek jednání jakýkoli, strojvůdce od stávky neodradí. Provoz se zastaví minimálně na hodinu.

Federace se pozdním oznámením termínu chce také vyhnout tomu, aby stávku nezhatili strojvůdci, kteří nejsou jejími členy. Federace sdružuje asi 6000 strojvůdců. Největší odborová centrála na dráze OSŽ, která stávku naopak nepodporuje, má další tisícovku, několik stovek strojvůdců není v odborech organizováno vůbec.

Vedení ČD podle Ondrůje přesto věří, že stávka nakonec bude jen symbolická a provoz se nezastaví. Pokud se ale vlaky zastaví, trvá vedení na 100procentní garanci bezpečnosti a dodržení všech bezpečnostních předpisů. Vlaky tak musí například dojet do nejbližší stanice apod.

Informace o zajištění provozu v době stávky by měly být k dispozici ve středu. Cestující by je měli najít na internetu www.cd.cz nebo na informační lince 840 112 113, či v jakékoli stanici.

Na dráze odbory vyhrožují stávkou několikrát do roka. Většinou ale kvůli zvýšení platů nebo propouštění. Tentokrát strojvůdci hodlají zastavením provozu protestovat proti tomu, že by podle připravovaného zákoníku práce mohl zaměstnavatel uzavřít kolektivní smlouvu jen s nejsilnější odborovou organizací. To by například v Českých drahách poškodilo právě slabší Federaci strojvůdců, která má obvykle vyšší platové požadavky než nejsilnější OSŽ.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK