Právě představený obchodní plán je první, jehož sestavení řídil nedávno jmenovaný generální ředitel British Airways Willie Walsh. Součástí dvouleté strategie je balíček opatření, který povede ke snížení nákladů o 450 milionů britských liber. Jedním z cílů plánu je i zavedení nových standardů zákaznických služeb.
Willie Walsh tomuto plánu řekl: “Tento plán nás připraví na budoucnost. Vyřešením deficitu na účtu zaměstnaneckých důchodů, dalším omezováním nákladů a poskytováním služeb na špičkové úrovni je reálné dosáhnout desetiprocentní provozní marže a udržet ji. Lepší řízení nákladů a maximální soustředění na potřeby našich zákazníků pro nás představuje dlouhodobý úspěch. Splnění cílů nového obchodního plánu zlepší naší pozici na trhu a nastartuje růst společnosti.”
Anna Chmelíková, Country Commercial Manager pro Českou republiku, Maďarsko a Slovensko k tomu dodává: „Věřím, že představený plán přispěje k progresivnímu vývoji British Airways, a že z něj bude profitovat i Česká republika. Rozsáhlé investice do prodejního kanálu ba.com jsou tím hlavní přínosem pro zvyšování počtu zákazníků. British Airways bylo vždy průkopníkem v zavádění nových technologií jako je e-ticket nebo online check-in, který nabízí pohodlně se vyhnout čekání na Letišti Praha a v dalších destinacích.“
Dvouletý obchodní plán zahrnuje:
• Úspory ve výši 225 milionů britských liber ve finančním roce 2006-07 a další úspory ve stejné výši během roku 2008.
• Investice ve výši 200 milionů britských liber do nových sedadel v business třídě Club World. Úprav, které umožní promítat filmy na přání ve všech cestovních třídách a investice do webových stránek ba.com.
• Zavedení nových postupů, které se zaměří na zásadní zvýšení přesnosti a hladkého průběhu manipulace se zavazadly. Příprava na přesun činností na Terminál 5 a dále zvyšování využívání služeb samoobslužného odbavení.
• Opatření, která by měla vést k dosažení desetiprocentní provozní marže a k připravenosti letecké společnosti na ziskový rozvoj.