Leader Price plánuje vstup na tuzemský trh v době, kdy v Česku výrazně roste obliba diskontních prodejen. Zatímco v roce 2000 preferovalo diskontní prodejny 17 procent Čechů, loni již tento ukazatel vzrostl na 23 procent. Diskonty tak společně s hypermarkety vytlačují z trhu supermarkety, jejichž preference loni klesly na 15 procent z 29 procent v roce 2000. Preference hypermarketů se v posledních třech letech pohybují kolem 36 procent.
Obliba diskontních prodejen se zvyšuje kvůli tomu, že se orientují na nízké ceny, které jsou stále velkým lákadlem pro většinu českých spotřebitelů. I v letošním roce proto budou diskontní řetězce, jako je například Lidl či Plus, pokračovat v rozšiřování obchodní sítě v ČR. "Hypermarkety zase budou expandovat do stále menších měst. Hlavně ve středně velkých městech bude mezi diskonty a hypermarkety tvrdá konkurence o zákazníka," řekl již dříve novinářům analytik Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research.
Na konci roku 2004 obchodní řetězce v ČR provozovaly 555 supermarketů, 426 diskontních prodejen a 160 hypermarketů, jejichž počet se loni zvýšil o několik desítek, přesné údaje však zatím nejsou k dispozici.
Deseti největším obchodním řetězcům v loňském roce podle předběžných výsledků společnosti Incoma Research vzrostly tržby o 11 miliard na 226 miliard korun. První místo na žebříčku největších obchodníků patřilo s tržbami 37,5 miliardy korun stejně jako v roce 2004 velkoobchodnímu řetězci Makro Cash&Carry. Na druhé příčce loni poprvé skončila skupina Schwarz ČR (37 miliard Kč), která provozuje hypermarkety Kaufland a diskonty Lidl. Schwarz loni předběhla do té doby druhý maloobchodní řetězec Ahold (36 miliard korun).