V TPCA zatím řešili nábor nových zaměstnanců přes personální agentury, letáky a úřady práce. "Spočítali jsme si, že na nábor pracovníka vynaložíme čtrnáct až patnáct tisíc korun. Rozhodli jsme se jít jinou cestou a tyto prostředky dát zaměstnanci, který nového pracovníka přivede," řekl deníku mluvčí TPCA Matěj Matolín.
Mezi nově příchozími bývají často příbuzní nebo přátelé, což podle Matolína zlepšuje vztahy na pracovišti. "Mezi zaměstnanci se najdou tací, kteří přivedli i deset lidí," dodal.
Novým náborovým systémem automobilka hodlá rovněž snížit počet lidí, kteří měsíčně opouštějí brány závodu, kde se musí podle MfD po japonsku tvrdě a velmi pečlivě pracovat. Hlavním důvodem odchodu zhruba 40 lidí v každém měsíci je podle mluvčího firmy nechuť zaměstnanců dojíždět z velké vzdálenosti. Převážně proto údajně opouští firmu lidé z Moravy, kterým se nevyplatí za prací cestovat.
Cílem je padesátiprocentní podíl zaměstnanců z bezprostředního okolí. "To by se mělo podařit po dokončení 600 nových bytů, které staví město Kolín. Doposud jich máme přibližně 300," řekl MfD Matolín.
TPCA zaměstnává 3000 lidí, přičemž více než tisícovka bydlí v Kolíně nebo okolí do 30 kilometrů od závodu. Na 900 zaměstnanců je podle MfD ze severní Moravy a Slezska, tedy z regionů, kam míří korejský Hyundai. Odlivu zaměstnanců do nového závodu se kolínská automobilka neobává. "Pochopitelně, že několik lidí ztratíme, ale nemyslím si, že to bude nějak markantní," řekl deníku Matolín.