Federace sdružuje asi 6000 strojvůdců. Největší odborová centrála na dráze OSŽ, která stávku naopak nepodporuje, má další tisícovku strojvůdců. Několik stovek strojvůdců není v odborech organizováno vůbec.
Vedení Českých drah se stávkou nesouhlasí. "Nicméně tento výsledek přivítalo jako jednoznačně lepší řešení, než uvrhnout zbytečně železniční dopravu déle trvající stávkou do zmatků," řekl ČTK tiskový mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. Podle něho nebude plynulost provozu výrazně ovlivněna.
"České dráhy přijmou odpovídající opatření na co nejrychlejší "srovnání" spojů dle platného jízdního řádu. Dopad na cestující by měl být minimální. Vzhledem k předpokládanému minimálnímu dopadu stávky na provoz nemusí České dráhy přijímat krizová provozní opatření. Naopak se budou soustředit na poskytnutí informační a další asistence cestujícím," dodal Ondrůj.
Zastavením provozu chtějí strojvůdci protestovat proti tomu, že by podle připravovaného zákoníku práce mohl zaměstnavatel uzavřít kolektivní smlouvu jen s nejsilnější odborovou organizací. To by například v Českých drahách poškodilo právě slabší Federaci strojvůdců, která má obvykle vyšší platové požadavky než nejsilnější Odborové sdružení železničářů (OSŽ).
Podle předsedy OSŽ Jaromíra Duška se v úterý odbory shodly na tom, že by kontroverzní paragraf zákoníku práce měl být schválen. Teprve potom budou pracovat na jeho další změně tak, aby nebyl pro menší odborové organizace zcela nepřijatelný. Podle Poláčka je ale naprosto nesmyslné přijmout špatný zákon a teprve pak připravovat jeho novelu.