Na německé straně přechodu v Rumburku se podle něj vytvořila dlouhá kolona kamionů, cizinecká policie proto vyčlenila pro odbavování řidičů další pruh. "Snažíme se odbavovat řidiče plynule, samozřejmě čekací doba se prodlužuje. I nadále však pokračují kontroly zaměřené na nelegální dovoz odpadu do Česka," uvedl.
Uzavírky hraničních přechodů na severu Čech se začínají projevovat i na okolních přechodech. Ve Vojtanově na Chebsku očekávají zvýšený počet kamionů. "Je to cítit už nyní. Máme tu už 200 kamionů a čekáme, že počet bude ještě narůstat. Řidiči by měli počítat s zvýšeným provozem," řekl pracovník vojtanovského hraničního přechodu. Vozy zatím odbavují plynule.
Důvodem omezení jsou stavební úpravy na německé silnici B170, která navazuje na příjezdovou komunikaci v Cínovci. Opatření bude platné do konce roku, kdy by měla být dokončena dálnice D8 včetně návazné německé dálnice A17.
Výjimku pro využívání přechodu v Cínovci v obou směrech mají jen kamiony z okresů Teplice a Ústí nad Labem, dopravci z jiných regionů mohou požádat o povolení, za něž by však museli zaplatit. Obrátit se mohou na zemský úřad okresu Weisseritz prostřednictvím formuláře, který najdou na internetové adrese www.mdcr.cz nebo www.weisseritzkreis.com. Kamiony by měly platit minimálně 25 eur (asi 720 korun) za jednu jízdu, či 215 eur (asi 6200 korun) za povolení platné až do konce roku pro jedno vozidlo.
Možnost využívat hraniční přechod Cínovec i při cestě z Německa do Česka by přivítal mostecký dopravce MOSKAD GOLD. Jeho kamiony vozí komponenty pro německou automobilku Volkswagen.
"Pendlujeme mezi Německem a firmou v Žatci na Lounsku, která pro VW vyrábí součástky. Každá cesta přes Vojtanov se prodlužuje o 150 kilometrů, což přestavuje nárůst nákladů o 135 eur. Nevím, proč nemají výjimku dopravci z celého Ústeckého kraje. Pokud německý partner nebude akceptovat navýšení ceny, vyplatí se nám i tak uhradit poplatek," řekl dispečer firmy MOSKAD GOLD.
Dopravní řešení se nelíbí zástupcům Ústeckého kraje, kteří podle hejtmana Jiřího Šulce neměli možnost se k záměru vyjádřit. "Omezení dopravy v této podobě, jež nebylo projednáno s obcemi ani s kraji, poškodí významné představitele v regionu, obce mezi Rumburkem a Děčínem a pochopitelně i obce a města v okolí Vojtanova na Chebsku," uvedl.