Předseda Federace strojvůdců Petr Čechák ale v době stávky řekl, že stávkuje asi 90 procent všech strojvůdců, kteří měli v poledne službu, a to nejen členů protestující federace strojvůdců.
Vlaky, jejichž strojvůdci stávkovali, se ve 12:30 hodin rozjely. Průměrná doba zpoždění, které vlaky v době stávky nabraly, není nijak výrazná. Pohybuje se kolem 15 minut. Takové zpoždění se podaří srovnat během velmi krátké doby, řekl Ondrůj. Nejdelší 30- nebo 25minutové zpoždění nabraly vlaky, které měly ze stanice pokračovat dál krátce po 12:00 hodině. Například v Praze na hlavním nádraží kvůli stávce stál 25 minut vlak do Brna, který měl odjíždět ve 12:06.
Řada vlaků ale naopak jela zcela na čas. Například z pražského hlavního nádraží odjížděly vlaky i v době stávky. Na čas podle jízdního řádu jely také všechny spoje SC Pendolino provozované mezi Prahou a Ostravou.
Odpolední provoz ČD by již měl být zcela standardní a lidé cestující během odpolední dopravní špičky by důsledky konání stávky již vůbec neměli zaznamenat, řekl mluvčí.
České dráhy během stávky cestující informovaly pomocí hlášení staničních rozhlasů a na světelných informačních tabulích. U nástupu do vlaků byli také zaměstnanci ČD, kteří informace poskytovali, řekl mluvčí.