Telecom byl jedinou společností, která se do tendru přihlásila. "Domnívám se, že jsme v České republice jedinou společností, která je schopna uvedenou dílčí službu z univerzální služby zajistit tak, aby byla splněna všechna náročná kritéria stanovená zákonnými předpisy a regulátorem trhu," uvedl Žabka.
Český Telecom v současné době provozuje přibližně 26.000 veřejných telefonních automatů. Jejich provoz je v posledních letech ztrátový. Provoz z telefonních automatů v minulých letech klesal až o třetinu ročně a Telecom uváděl roční ztrátu v řádech stovek milionů korun. Hlavním důvodem poklesu zájmu o automaty je rozmach mobilních telefonů.
Telefonní automaty Českého Telecomu neslouží jenom k telefonování. Jejich prostřednictvím je možné posílat rovněž SMS zprávy - textové nebo hlasové - jak do mobilní sítě, tak i na pevnou linku. Využít je lze také k odeslání krátké e-mailové zprávy. Denně zákazníci Českého Telecomu odešlou z automatů přibližně 9000 zpráv.