"Cash back uvedeme do konce letošního roku. V současnosti jsme v kontaktu s některými velkými obchodními řetězci," citují Martina Orsága z ČSOB.
Jednání s tuzemskými bankami o zavedení této služby Lidovým novinám potvrdila Kateřina Černá ze společnosti Ahold, která provozuje prodejny Albert a hypermarkety Hypernova. "Chtěli bychom být mezi prvními, kdo tuto službu na českém trhu představí," řekla deníku.
Pro Ahold by tato služba znamenala odlišení od konkurence, což by mohlo přilákat do jeho obchodů nové zákazníky. Nová finanční služba by však podle LN pomohla nejen Aholdu, ale především ČSOB a její Poštovní spořitelně. Ta totiž nemá tak rozsáhlou síť bankomatů jako konkurenční Česká spořitelna a zavedení cash back by pomohlo skupině ČSOB tuto nevýhodu vyrovnat.
Ve hře jsou podle informací LN i velké řetězce čerpacích stanic, o službě naopak podle LN neuvažuje obchodní řetězec Tesco.
Další bankovní domy jsou zatím k zavádění nové služby opatrné. "Situaci monitorujeme, a pokud bude služba na trhu uvedena, eBanka umožní i svým klientům, aby ji využívali," řekla mluvčí eBanky Pavla Paseková. Podobně se vyjádřila také Helena Matuszná z České spořitelny, naopak Komerční banka prý o cash back neuvažuje.