Lotyšský zástupce společnosti Škoda byl vyhledán a doporučen kanceláří CzechTrade Riga při říjnové úspěšné podnikatelské misi, která se konala v Rize v roce 2003 pod záštitou premiérů České a Lotyšské republiky, na které kromě aktivit pro plzeňskou Škodovku byl zahájen v Jelgavě společný projekt nákladního automobilu ZIL & Ferrus 4362 „Bičok“. Jedná se o kooperaci zemí na ose Praha-Riga-Moskva, do kterého se podařilo agentuře CzechTrade úspěšně zapojit českou společnost GALAXIT. Ta bude společně s lotyšskou společností Ferrus a ruským Zilem montovat exportní verzi tohoto nákladního vozidla.
„Při obtížném vyhledávání obchodního partnera českých firem v zahraničí hrají zahraniční kanceláře CzechTrade nezastupitelnou roli. Často je to běh na dlouhou trať a firmám se tyto aktivity prodražují, tady přesně umí CzechTrade pomoci. Naše cílená asistence vedla i k úspěchu nového škodováckého trolejbusu v Lotyšsku,“ říká vedoucí zahraniční kanceláře v Rize Ladislav Kubizňák, který byl u zrodu nového kontraktu.
Cena vozidla, které bude dodáváno s trakční výzbrojí, dieselovým motorem a akumulátorovou baterií na kratší dojezd, bude na úrovni současných škodováckých trolejbusů. Jde o plně konkurenceschopný český výrobek, který se uplatní i v konkurenci s ostatními výrobci, kteří mají zálusk na lotyšský trh.
Výhodou představeného dne 16.3.2006 trolejbusu s karosérií Karosa City Bus a kompletní elektrickou výzbrojí ze Škody Electric je, že provozovatelé budou mít jeden sklad mechanických dílů pro autobusy i trolejbusy. Dalším kladem je velmi kvalitní karosérie z vysokomýtského podniku s povrchovou úpravou kataforézou, jejíž životnost je oproti současným trolejbusům dvojnásobná. Třetí výhodou je stavebnicový systém vozidla. V Rize jezdí 200 trolejbusů Škoda staršího pokolení