Cestující na Slovensku se tak zřejmě rychlovlakem poprvé svezou až od další plánované změny jízdního řádu, se kterou se počítá k 28. květnu. Do té doby již ČD předpokládají, že by měl být certifikační proces na slovenských úřadech dokončen. Z podobného důvodu vázne provoz rychlovlaku do Rakouska. Spoje z Prahy do Vídně a z Prahy do Bratislavy tak zatím končí v Břeclavi.
Do Bratislavy bude Pendolino nasazováno na spoj EuroCity, který z Prahy - Holešovic odjíždí v 17:40 a z Bratislavy se vrací ráno v 05:35. Půjde o klasický spoj EuroCity s běžnou cenou, nikoli o spoj se stejnými službami, jaké Pendolino nabízí za zvláštní ceny na trase mezi Prahou a Ostravou.
Dráhy koupily od italského výrobce celkem sedm souprav za 4,4 miliardy korun. Na pravidelné linky první rychlovlaky ČD nasadily loni v listopadu. V lednu však vlaky postihla série poruch, která všechny soupravy postupně dočasně vyřadila z provozu. Po opravě již vlaky podle ČD jezdí spolehlivě. Od té doby ale ČD jednou kvůli signalizaci možné poruchy spoj zrušily a v jednom případě vlak nedojel kvůli provozním problémům do cíle.