S přispěním programu by mohly být postupně odstraňovány časté problémy při reklamaci zboží, jako například požadavek vrácení zboží v originálním obalu, poplatky za tzv. neoprávněné reklamace či jiné protiprávní podmínky.
SOS zároveň upozorňuje na častá nepravdivá a zavádějící tvrzení některých podnikatelských subjektů, které vydávají své obchodní podmínky za schválené nebo potvrzené SOS. "Právě proto, že podnikatelé jsou těmi, kteří spotřebitelská práva uvádějí v život prostřednictvím svých obchodních podmínek, je nutné, aby tyto obchodní podmínky byly v souladu s příslušnými právními předpisy," uvedl právník SOS Martin Reisinger.
Program Spotřebitelský audit obchodních podmínek (SAOP) je v rámci projektu Posílení ochrany práv spotřebitelů vytvořením právních kapacit spotřebitelských organizací spolufinancován z programu Evropské unie Transition Facility, spravovaného Nadací rozvoje občanské společnosti.
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra ve 12 krajích ČR.