"V tuto chvíli jsme v patové situaci, protože proti severu je jasné negativní stanovisko ministerstev životního prostředí a dopravy. Neradi bychom se dočkali stavu, kdy kvůli rozporům kraje a státu nebude rychlostní silnice v kraji žádná," zdůraznil radní.
Podle radního jde zejména o vybudování přivaděčů k městům Ústí nad Orlicí a Česká Třebová a také obchvatů těchto měst. Dále budou modernizovány silnice v oblasti Zámrsk - Choceň - České Libchavy - Žamberk a následně převedeny do kategorie silnice první třídy. Rekonstrukce čeká silnici I/43 do Lanškrouna a další související stavby.
"Pro nás by byla vhodným řešením severní varianta R35. Pokud je však neschůdná, tak je řešením jižní varianta s přivaděči. Prvotním zájmem je, aby se stavělo rychle," uvedl lanškrounský starosta Martin Košťál. Podle něj nejde pouze o zmíněnou rekonstrukci silnice I/43, ale též západní spojky směrem na Ústí nad Orlicí.
Letos má být již zahájena výstavba prvního úseku R35 Sedlice - Opatovice nad Labem na Pardubicku, která bude stát kolem tří miliard korun, včetně obří třípatrové křižovatky a rozšíření o dva jízdní pruhy směrem na Hrobice. V úseku z Opatovic do Zámrsku je stále nutno hledat kompromis u ptačí oblasti Komárov, kde se stavba silnice nelíbí také ekologům.