Průzkum provedl server www.srovname.cz na několika stovkách náhodně vybraných respondentech. „Mezi oslovenými byli muži i ženy, převážně ve věku dvaceti až třiceti let. Výzkum probíhal prostřednictvím otázek zasílaných na internetu. Trval celkem čtyři týdny,“ uvedl manažer projektu www.srovname.cz David Folprecht.
Kromě aspektů volby modelu telefonu měli respondenti určit také nejčastější způsob a místo nákupu mobilů a služby, které na mobilním telefonu nejvíce využívají. Více jak polovina lidí, z čehož pouze u žen až 85%, nakupuje mobilní telefon přímo u operátorů (ve značkových prodejnách), 30 procent v obchodech s elektronikou a 20 procent prostřednictvím internetových obchodů.
Při hodnocení služeb, které lidé na mobilních telefonech nejčastěji využívají, jednoznačně vévodí volání a posílání SMS zpráv (celkem 75 procent respondentů, z toho u žen takřka 90 procent). „15 procent oslovených vnímá možnost focení prostřednictvím svého mobilního telefonu jako běžný standard a 10 procent lidí je přímo posedlých vlastnit nejnovější technologii v oblasti mobilních telefonů na trhu, jedná se prakticky pouze o muže“ doplnil David Folprecht.