Rozhodnutí je pravomocné ve chvíli, kdy ho úřad doručí všem účastníkům řízení. Pokud ho některý z účastníku odmítne převzít, považuje správní řád za den doručení ten, kdy k neúspěšnému pokusu o doručení došlo, vysvětlil Pecina. Automaticky nabývá rozhodnutí úřadu právní moci 14 dní od chvíle, kdy úřad doručí rozhodnutí všem účastníkům řízení a některý z nich ho nepřevezme. "Nejsem si jistý, jak se pan ministr zachová, jestli podepíše smlouvu nyní nebo s větší právní jistotou za týden," podotkl Pecina.
Autostrade nepřevzala druhostupňové rozhodnutí úřadu hned dvakrát. Poprvé minulý čtvrtek, kdy ho z Brna doručila Česká pošta, podruhé v úterý. Na druhý pokus už úřad s verdiktem poslal k Autostrade vlastního zaměstnance. Ani advokátní kancelář WhiteCase, která firmu zastupuje, však rozhodnutí nepřevzala. Firma chce podle ÚOHS pouze oddálit podpis smlouvy. "Budu se informovat na Advokátní komoře, jestli takové jednání se shoduje s jejich etickým kodexem," dodal Pecina. Autostrade už podala i podnět Evropské komisi a chce se obrátit na české soudy.
Zařízení na výběr mýtného chtěli v Česku postavit a provozovat čtyři zájemci. Sdružení Mytia, které tvoří Ascom Fela s Damovem a ABD Group, nabídlo, že systém vybuduje a bude ho deset let provozovat za 15 miliard korun. Společnost Autostrade určila cenu na 17,5 miliardy a Kapsch na 22 miliard korun. Nejvyšší cenu, 33,7 miliardy, navrhlo konsorcium A-Way a AŽD. MD tři uchazeče vyřadilo pro formální nedostatky a jako vítěze určila firmu Kapsch.