HSBC se pro tři země střední Evropy rozhodla především na základě různých faktorů, zejména úrovně konkurence. "V těchto zemích je skutečně reálná příležitost," řekl jeden z šéfů divize podnikového bankovnictví HSBC Alan Keir.
HSBC vstoupila do východoevropského regionu relativně pozdě a její aktivity jsou zde zatím dosti malé. Přitom většina místních bank je již v zahraničních rukou. V Polsku má HSBC v podnikovém bankovnictví zatím jen jednu pobočku. Rovněž v České republice má od roku 1997 jednu pobočku, zaměřenou na firemní klientelu.
HSBC vstoupí expanzí v regionu do zostřené soutěže s americkou Citigroup, svým hlavním globálním rivalem, uvedl list. Američanům se povedlo v roce 2000 koupit velký polský bankovní dům Bank Handlowy a nyní v největší postkomunistické zemi regionu dále expandují. Na českém trhu má Citigroup v podnikovém bankovnictví podíl pět procent.
Podnikové bankovnictví je jednou ze tří hlavních divizí HSBC vedle personálního a investičního bankovnictví. Loni se zisk této divize zvýšil o 22 procent na 4,9 miliardy dolarů a celkový čistý zisk HSBC vzrostl o 17 procent na 15,1 miliardy USD.
HSBC se intenzivněji rozhlíží po střední Evropě na podnět nynějšího generálního ředitele Stephena Greena. Ten loni připustil, že přítomnost banky v tomto regionu je příliš nízká, třebaže banka v posledních letech globálně expandovala. "Skutečně si myslím, že toto jsou trhy, na něž se z hlediska možného růstu musíme podívat pečlivěji," řekl Green.