Železnice států, přes které vlak jezdí, nechtějí proti loňsku české firmě snížit cenu, a tak Jadran Expres vychází jako ztrátový podnik, píše MfD. "Cena jízdného musí být stanovena tak, aby lidi neodrazovala," uvedl Ondrůj.
Vedení ČD se tento týden zabývalo několika variantami osudu linky k moři. Podle jedné z nich by Jadran Expres nabídly dráhy cestovním kancelářím. Druhou možností bylo provozovat vlak jako nízkonákladový, podobně jako letecké společnosti. Podle třetí by ho dráhy ještě jednou dotovaly. Podle poslední varianty, která je nepravděpodobnější, spoj vůbec nevyjede, informuje MfD.
Jadran Expres by letos vyjel už potřetí. Vlak, který odveze turisty i s jejich auty či motocykly, jezdil většinou téměř plný. Loni Jadran Expres odvezl přes 6.000 lidí a 700 aut. Jednosměrná jízdenka pro auto stála 1600 korun. Při cestě oběma směry 2200 korun. Řidič si kupoval jízdenku stejně jako ostatní cestující. Jednosměrná jízdenka stála od 1550 do 3950 korun podle typu míst ve vlaku, zpáteční pak od 2200.