MfD: Karosa přijme až 300 pracovníků, výroba rekordně vzrostla

27.03.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Vysoké Mýto (Ústeckoorlicko) 27. března (ČTK) - Největší tuzemský výrobce autobusů Karosa z Vysokého Mýta na Ústeckoorlicku přijme 250 až 300 lidí. Zájem o autobusy letos prudce stoupl a podnik musí zvládnout rekordní nárůst výroby. Firma plánuje, že letos vyrobí o 15 procent víc autobusů než v loňském roce a jejich počet poprvé překročí hranici 2000 vozů, píše dnešní Mladá fronta Dnes (MfD) v příloze pro Pardubický kraj.

Zatímco loni společnost vyrobila 1883 autobusů a předloni o deset procent méně, letos se už podle deníku rýsují objednávky na 2200 vozů. Kvůli zakázkám nyní rozjíždí dvousměnný provoz. "Na počátku roku jsme začínali s výrobou sedmi autobusů denně, nyní jich 8,5 a od května plánujeme denní výrobu 12 vozů denně. Zvýšená výroba s sebou nese vyšší požadavek na pracovní sílu a také zahájení dvousměnného provozu," řekl generální ředitel Karosy Rudolf Černý. Loni touto dobou měli v Karose nasmlouváno 1000 autobusů a letos jich mají již o 400 více.

Většinu nových lidí Karosa zaměstná přes agenturu na dobu určitou, jako to již běžně dělala v minulých letech. Ve hře jsou ale také nové síly, které by společnost mohla zaměstnat jako kmenové zaměstnance. Karosa nyní spolupracuje se šesti agenturami v republice, které jim propůjčují zaměstnance. "Samozřejmě všechnu sílu v regionu neseženeme, proto část lidí nám agentury hledají také na Slovensku," řekla Zdenka Chalupová z personálního oddělení. Pro zvýšenou výrobu společnost hledá především svářeče, lakýrníky, strojní zámečníky, automechaniky, autoelektrikáře, čalouníky a švadleny.

Karosa většinu autobusů vyváží. Loni směřovalo na export 80 procent autobusů. Největším zákazníkem je Francie, kde se především prosadily školní autobusy. Jen loni jich prodala Karosa okolo 600. Karose se ale daří i v Itálii nebo v severských zemích.

Italský vlastník Karosy, autobusová divize koncernu Iveco Irisbus, přesouvá výrobu některých linkových autobusů do Vysokého Mýta. Pro závod to znamená navíc 400 až 500 vyrobených autobusů ročně.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK