Více než desetinásobek délky obvodu zemského rovníku najely již spoje SC Pendolino mezi Prahou a Ostravou od zahájení provozu 11. prosince 2006. Jedná se o více než 430 tisíc kilometrů které najely jednotky řady 680 mezi Prahou a Ostravou. Každá souprava přitom na této trase najede denně přibližně 1430 kilometrů a 2x zrealizuje obrat na trase Praha – Ostrava a zpět. Jedná se o nejintenzivnější nasazení vlakových souprav v České republice – rovnající se například vytížení dopravních letadel u leteckých společností. V reálu provoz vypadá tak, že spoj SC Pendolino přijede do obratové stanice a během necelé půl hodiny nezbytné pro úklid, výstup a nástup cestujících opět pokračuje dál v cestě zpět.
Služba SC Pendolino se současně těší značné oblibě zákazníků. Těch spoje SC Pendolino přepravily od zahájení provozu již více než 150 tisíc s tím, že ranní spoje z Ostravy, odpolední z Prahy a spoje v neděli bývají často vyprodány až několik dní předem. Typově se navíc jedná často o zcela nové cestující, kteří začali služeb Českých drah využívat právě díky zavedení produktu SC Pendolino Jenom na trase Praha – Ostrava se díky tomu přepravní frekvence zvedla přibližně o 30 %. Tito cestující navíc platí většinou plný tarif SC Pendolino bez běžných slevových modelů ČD nebo využívají speciálních slev z tarifu SC Pendolino zaměřené na specifické cílové skupiny (například studenty). Nejvíce tak jsou mezi cestujícími zastoupeni na jedné straně manažeři a podnikatelé (včetně ředitelů a majitelů nejvýznamnějších firem například v regionu severní Moravy), zahraniční turisté a zástupci zahraničních investorů, ale také studenti dojíždějící za studiem do vysokých škol nejen v Praze či Ostravě, ale také v Pardubicích a Olomouci. Tito zákazníci mají na spoje SC Pendolino 50% slevu a například jízdenka Praha – Ostrava tak vyjde na 250 Kč (včetně možnosti jejího zakoupení například přes internet).
České dráhy jsou velmi spokojeny s komerční úspěšnosti produktu SC Pendolino a připravují rozsáhlý marketingový průzkum, který by měl pomoci nastínit další priority rozvoje zákaznicky úspěšné služby SC Pendolino. Stejně jako při přípravách produktu bude i nyní hrát primární roli poptávka zákazníků.
České dráhy se přitom primárně zaměří na následující varianty dalšího rozvoje služby SC Pendolino:
• Rozšíření stávajícího modelu služeb přidáním dalších spojů SC Pendolino – především ve špičkových časech.
• Zkoumání zákaznického potenciálu Opavy – po modernizaci a elektrizaci trati Opava Východ – Ostrava Svinov
• Zavedení doplňkové služby charakteru „SPRINTER“ – bezzastávkový spoj Ostrava – Praha.
SC Pendolino je zcela specifická nová služby rychlé železniční dopravy mezi Prahou a Ostravou. České dráhy toto spojení provozuji rychlovlaky pendolino za dobu cca 3 hodiny 25 minut; součástí je speciální balíček zákaznických služeb obsahující například: rezervaci místa jako součást ceny, možnost nákupu jízdních dokladů přes internet, občerstvení v ceně první třídy, asistence speciálně školeného personálu, přepravu zdarma na letiště Praha Ruzyně návazným autobusovým spojem Airport Express a další.
Výhledově hodlají České dráhy zkrátit spojení vlaky SC Pendolino mezi Prahou a Ostravou až na 2 hodiny 59 minut.