Obrat zboží ze společných nákupů členů aliance hele za rok 2005 dosáhl výše 559 milionů korun, což v meziročním srovnání činí více než 18% nárůst. Podíváme-li se na stejné ukazatele u akčního zboží aliance hele, které se každý měsíc obměňuje a je inzerováno zejména prostřednictvím letáků, pak obrat v absolutním čísle dosáhl bezmála 522 milionů korun, což ve srovnání s rokem 2004 představuje nárůst přesahující 22 %. Přitom tuzemský trh s elektronikou zaznamenal v segmentu domácích elektrospotřebičů meziroční propad z hodnoty prodeje ve výši přibližně 10 %. V průměru se snížila nejen cena bílé techniky, ale také počet prodaných kusů.
„Úspěchy aliance hele dosažené společnými nákupy nás těší, zejména srovnáme-li je s vývojem celkového českého trhu elektra,“ konstatuje Mgr. Martin Vetýška, výkonný ředitel pro obchod společnosti Home Credit a.s., která alianci hele zastřešuje. „Největší síť nezávislých elektroprodejců v České republice, kterou aliance hele s 250 členskými prodejnami je, si tak získala své pevné místo na trhu a prokázala svoji konkurenceschopnost,“ dodává Martin Vetýška.
Největší poptávka v srpnu a před Vánoci, absolutně nejprodávanějším modelem pračka .
Celkově největší poptávku po domácích elektrospotřebičích a spotřební elektronice zaznamenaly prodejny hele v listopadu a prosinci. To jsou pro maloobchod standardně nejsilnější měsíce, ale také v srpnu - v souvislosti s očekávaným zavedením recyklačních poplatků.
Největší zájem a rekord v počtu jednoho prodaného modelu v České republice zaznamenali obchodníci z aliance hele v červenci. Při koupi pračky Whirlpool za 9 990 korun dostali zákazníci navíc zdarma bazén s filtrací za 3 990 korun. Této nabídky využilo více než 2 000 zákazníků. Toto číslo překonalo dosavadní rekord aliance hele z předloňského srpna, kdy bylo v rámci jedné reklamní akce prodáno 1 300 chladniček jednoho modelu.
Z ostatního zboží prodaného v alianci hele během celého roku 2005 byl zaznamenán největší zájem o DVD přehrávače, 14“ a 29“ barevné televizory, videorekordéry a kombinované chladničky. Poměr prodeje značkového zboží aliance hele tvořilo 80 % ve prospěch značkového sortimentu a 20 % reprezentují no name výrobky.
Širší nabídka značek a další zvyšování odbornosti prodejců
V uplynulém roce došlo ke zkvalitnění sítě prodejen hele, její jádro tvoří prodejny, které jí výší svého obratu nejvíce pomáhají. V letošním roce se aliance hele chce ve spolupráci se stávajícími členskými prodejnami zaměřit především na zkvalitnění služeb zákazníkům a na práci s členskými prodejci. „Plánujeme dokončení označení prodejen a rozšíření portfolia značek prodávaných výrobků,“ říká Peter Bojnanský, ředitel aliance hele, a k péči o prodejce přidává: „Partnerským prodejcům nabídneme různé školící programy pro další zvýšení jejich odbornosti, a to i formou e-learningu. Prostřednictvím užší spolupráce s dodavateli jim poskytneme lepší obslužný servis, který bude spočívat zejména ve zvýšené kvalitě a rychlosti dodávek."
Hity pro letošní rok
Odborníci z aliance hele očekávají, že jednoznačným hitem letošního roku budou moderní technologie, jejichž ceny stále klesají, čímž se stávají dostupnější širšímu okruhu spotřebitelů. Poroste především poptávka po televizorech s většími úhlopříčkami. Nárůst lze očekávat zejména u LCD obrazovek, jejichž kvalita obrazu se zlepšila, a které jsou oproti plazmovým o 60 % méně energeticky náročné. Zvýšený zájem bude také o DVD rekordéry s pevným diskem, domácí kina, MP3 přehrávače, digitální fotoaparáty a kamery.
Hele na Slovensku
Úspěšný koncept aliance hele přenesl Home Credit v loňském roce také na Slovensko. Zde má aliance 120 členů, čímž se od samého počátku stala největším slovenským sdružením nezávislých elektroprodejců. Obrat členských elektroprodejen profinancovaný prostřednictvím aliance hele na Slovensku již během prvního roku působení dosáhl výše 320 milionů slovenských korun. Přičemž obrat aliance hele v tomtéž roce, který členské prodejny dosáhly z prodeje akčního zboží, představoval 293 milionů slovenských korun.