Předtím ještě ministr s průběhem soutěže i odvolacích řízení seznámil vládu. "Kabinetu jsem deklaroval, že jsem připraven tendr zrušit v případě, že by měl pochybnosti o právoplatnosti výběru Kapsche, nebo kdyby projevil obavy z možného dalšího vývoje," řekl ministr. Vláda podle něj přesunula na návrh ministra financí Bohuslava Sobotky jednání o tomto tématu do záležitostí, které se předkládají pouze pro informaci a o nichž se nemusí hlasovat. Šimonovský to považuje za vyjádření podpory rozhodnutí MD ve věci mýtného.
Postup MD již také ve dvoustupňovém řízení potvrdil antimonopolní úřad. Dvě vyřazené firmy se ale obrátily na české soudy a italská Autostrade také na Evropskou komisi. Šimonovský ale nepovažuje za pravděpodobné, že by EK kvůli mýtnému proti Česku zahájila řízení.
Podle smlouvy by Kapsch měl zavést mýtné na 2100 kilometrech dálnic, rychlostních komunikací a vybraných silnicích 1. třídy od ledna 2007. Může ale nastat zdržení, které nebude z viny dodavatele. Například v případě, že některý stavební úřad nevydá potřebná stavební povolení apod. Ministr ale věří, že se tak nestane. Stavební řízení pro dálnice a rychlostní komunikace povede stavební úřad na MD, který si ministr, jak řekl, ohlídá. Na silnicích 1. třídy ale rozhodují jednotlivé stavební úřady v obcích.