ÚJV byl jedním ze tří zájemců. Škodovácký "výzkumák" chtěly koupit ještě plzeňská pobočka britské firmy z oblasti materiálového zkušebnictví Bodycote a Vítkovice - Výzkum a vývoj.
"Zatím to nebudeme komentovat, oficiální vyjádření k prodeji vydáme v pátek," řekla mluvčí holdingu Radka Pistoriusová. Podobně reagoval ÚJV.
Činnosti ÚJV a Škody Výzkum se doplňují. "Plzeňskou firmu chceme dále rozvíjet. Máme velkorysý projekt. Ten představíme v polovině roku," řekl ČTK zdroj z ÚJV. Ústav chce nadále spolupracovat se Škodou Holding. Plzeňský Výzkum má totiž významné zakázky od výrobce turbín Škody Power i od Škody Transportation, producenta kolejových vozidel. Kromě těchto dvou dceřiných firem Škody Holding má Škoda Výzkum trvalé kontrakty se Škodou Hutě a Škodou Kovárny, které od července 2004 patří do ruské skupiny OMZ.
ÚJV má 900 pracovníků a loni vykázal téměř jednu miliardu korun tržeb. Za pět let se počet lidí zvýšil o polovinu a tržby podnik zdvojnásobil. Zabývá se výzkumem, vývojem, projekcí a službami v oblasti energetických zdrojů.
Služby, například sledování životnosti částí jaderných elektráren, tvořily loni 400 milionů příjmů a čtvrt miliardy korun výzkum a vývoj. Díky nákupu Energoprojektu inkasoval ÚJV zhruba 180 milionů korun za projekty, zbytek tvoří výroba radiofarmak. V Plzni už má ÚJV pracoviště s 30 lidmi.
Tržby Škody Výzkum včetně dotací přesáhly loni 100 milionů korun, o rok dříve činily 95 milionů korun. Zisk se trvale pohybuje v řádu jednotek milionů. "Loni jsme obsloužili 400 firem z ČR," uvedl zástupce firmy. Podle něj jsou nejcennějším majetkem firmy lidé, kteří se nerozprchli.
Hlavní náplní plzeňské firmy je výzkum a vývoj v oblasti přírodních a technických věd, technické testování, měření a analýzy, fyzikální výzkum na komerční bázi a činnosti akreditovaných zkušebních laboratoří.
Po prodeji Výzkumu klesne počet plzeňských zaměstnanců holdingu na 2400. Za dva roky prodala Škodovka 11 výrobních oborů s 4100 lidmi. Zůstaly jí firmy zaměřené na energetiku a dopravní techniku - Škoda Power, Škoda Transportation a Škoda Electric. Dále zbývá výrobce menších dílů Škoda TVC.