„Tendr na elektronické mýto byl provázen tolika chybami a diskriminačními postupy, že správní soud i Evropská komise mají hned několik dobrých důvodů, proč celé výběrové řízení anebo přinejmenším jeho výsledek zrušit,“ říká Piero Bergamini, ředitel Autostrade Group. „Kromě viditelného zvýhodnění, které bylo poskytnuto společnosti Kapsch, to je také diskriminační přístup k jednotlivým uchazečům, jenž celou soutěž proměnil ve frašku, jejíž výsledek je nezákonný,“ doplnil Bergamini.
Sama Autostrade již podala správní žalobu ke Krajskému soudu v Brně, o jejímž výsledku zatím nebylo rozhodnuto. Zároveň Autostrade podala oficiální stížnost proti České republice k Evropské komisi. Také další společnosti zainteresované v tendru na elektronické mýtné postupují obdobným způsobem. Pravděpodobnost, že bude výsledek či celý český tendr na mýto některou z přezkumných institucí zrušen, je vysoká.
Na podnět dalších společností se Evropská komise také zabývá možným rozporem podmínek tendru s evropskou směrnicí o interoperabilitě mýtných systémů, což může rovněž vyústit v řízení proti České republice.
Ukvapená snaha ministra dopravy uzavřít kontrakt se společností Kapsch dříve, než budou ukončena veškerá právní řízení, je proto jen dalším projevem mimořádně neodpovědného přístupu vůči České republice i vůči Autostrade, která bude pokračovat v obraně svých práv právními prostředky.