Operátoři klientského servisu České pojišťovny zaznamenali jen během dnešního dopoledne přes 250 škod z povodní a záplav a jejich celkový počet překročil 1660. "Je však zřejmé, že toto číslo zdaleka není konečné. Nejčastějšími volajícími jsou klienti z východních Čech, jižní a severní Moravy a jižních Čech," řekl mluvčí ČP Václav Bálek.
Kooperativa registruje podle mluvčího Marka Vícha 400 škod za více než 15 milionů korun. Generali eviduje asi 100 škod za zhruba dva miliony Kč. "Očekáváme však ještě další výrazný nárůst, neboť ne všichni poškození klienti stihli škody nahlásit pojišťovně a k dalším škodám určitě dojde," podotkla mluvčí pojišťovny Renata Werliková.
Pojišťovně Allianz klienti nahlásili přes sto škod za několik milionů Kč. "Přesnější rozsah škod bude možné určit, až opadne voda a všechny škody prohlédnou likvidátoři. Jde hlavně o vytopené sklepy a poškozené budovy, evidujeme i několik větších škod," uvedl mluvčí Allianz Milan Káňa.
ČSOB Pojišťovna má hlášeno po celé republice desítky spíše menších škod, za které podle předběžných odhadů zaplatí až několik milionů korun, a jednu velkou pojistnou událost, kde se škoda pohybuje v desítkách milionů korun.
Pojišťovny zavedly informační telefonní linky, na nichž lze získat informace a rady, jak postupovat v případě individuální škody způsobené povodní. Do terénu již nasadily stovky likvidátorů i dalších pracovníků.
"Zatím máme v terénu kolem stovky mobilních techniků a počítáme s navýšením jejich počtu ze záložních zdrojů ještě nejméně o polovinu," upozornil ředitel odboru mobilních techniků ČP Petr Klas. Pojišťovna připravila pro postižené klienty manuál rad a pokynů o tom, jak postupovat při nahlašování pojistné události. Ten poslala na obecní a místní úřady v zasažených regionech republiky.
Obchodní zástupci Allianz zjišťují u klientů případný rozsah škod a pomáhají jim s vyplňováním potřebných dokumentů. "Po této evidenci počítáme s nasazením likvidátorů, kteří zdokumentují škody a zahájí výplatu pojistného plnění, případně záloh", informoval místopředseda představenstva Allianz Jiří Charypar. Záloha by měla být až do 50 procent z odhadované škody, klienti by ji podle něj měli obdržet do několika dnů po dokumentaci škody.
Česká asociace pojišťoven doporučuje klientům pojišťoven, kteří utrpěli povodňové škody, oznámit neprodleně škodu své pojišťovně, prostudovat pojistnou smlouvu a pojistné podmínky, provést soupis poškozeného majetku a pokud je to možné, tak si zajistit fotodokumentaci či znalecký posudek, a udělat taková opatření, aby se škoda nezvětšovala.