Nejvyšší škody odhaduje ŘSD v Pardubickém kraji, kde sesuv podmáčeného svahu přerušil provoz na silnici I/35 mezi Litomyšlí a Moravskou Třebovou u hřebečského tunelu. Celkový odhad nákladů na zajištění provozu zde činí podle Hořeního asi 15 milionů korun, odhad nákladů na celkové vyřešení havárie je složitý kvůli nevyjasněným technickým otázkám. Bude se ale zřejmě pohybovat v rozmezí 150 až 200 milionů korun.
Také Ústecký kraj hlásí na silnicích 1. třídy škody za více než 100 milionů korun. V současnosti je uzavřena silnice I/30 v úseku Lovosice - Ústí nad Labem a I/62 v úseku Ústí nad Labem - Děčín a Děčín - Hřensko, které budou pod vodou ještě řadu dní. Podle předběžných zjištění lze očekávat sesuv svahu u silnice I/15 v Lovosicích, dále se dá čekat další narušení stability silnice I/62 v úseku mezi Děčínem a Hřenskem, kde pravděpodobně nastanou další sesuvy jako po povodních v roce 2002 a 2003.
Celkové náklady na odstranění povodňových škod na silnicích ve správě ŘSD v Ústeckém kraji tak podnik odhaduje mezi 130 až 150 miliony Kč.
Ve středních Čechách se škody odhadují na 40 milionů korun. Na dvou místech je například zaplavena silnice I/9, voda způsobí také škody na mostech přes Labe. Asi 30 milionů korun budou stát opravy silnic v jihočeském regionu, kde voda podmáčela některé úseky silnice I/3.
Kolem 20 milionů korun si voda na silnicích 1. třídy vyžádá na jihu Moravy, kde bude nutná například oprava mostu přes Dyji ve Znojmě na silnici I/38.
V Moravskoslezském kraji by se škody na podmáčených silnicích I/56, I/58 a I/57 měly vyšplhat na 21 milionů korun. Sesuv nastal například na silnici I/49, nosnou zeď bude třeba sanovat na silnici I/69 a odvodňovací systém bude ŘSD muset znovu zprovoznit na obchvatu Uherského Hradiště nebo v oblasti Buchlovských kopcůve Zlínském kraji. Škody se zde odhadují na 18 milionů korun. Královéhradecký kraj zatím hlásí škody za osm milionů a Olomoucký za pět milionů korun.
Zaměstnanci ŘSD nadále monitorují vývoj povodňové situace. V případě potřeby je firma připravena v koordinaci s Policií ČR a krajskými krizovými štáby silnice, kde hrozí záplavy, uzavřít a značit objízdné trasy.