"Zákon vracím sněmovně z důvodů systémových, z důvodů obecného chápání legislativy a práva. V tomto smyslu nejde jen o lyžařské vleky, vlekaře a lyžaře. Jde o nesouhlas se snahou téměř každou lidskou činnost podrobit státní regulaci," zdůvodnil prezident své rozhodnutí.
Podle Klause se technická povaha vleků nedá srovnávat se skutečnými drahami. "Míra rizika spojená s provozem vleků a lanovek je nesrovnatelně nižší, a proto není třeba na obojí uplatňovat stejná technická a administrativní měřítka," uvedl.
Podle novely mělo provozování lyžařských vleků patřit mezi vázané živnosti, tedy živnosti vyžadující potřebnou kvalifikaci. Předloha počítala s tím, že výroba, provoz a obsluha vleků by měly nově podléhat kontrole tak, aby byla zajištěna vyšší bezpečnost lyžařů, kteří využívají tato zařízení.
V České republice je asi 1000 lyžařských vleků, které během jedné sezony přepraví více než 50 milionů lidí. Svaz provozovatelů lanovek a lyžařských vleků sám informoval o nedobrém technickém stavu některých vleků, nedostatečných prohlídkách a zanedbávání péče o tažná lana.
Někteří menší podnikatelé se zpřísnění provozu lyžařských vleků obávali. Strach měli především z vyšších nákladů. Podle větších provozovatelů vleků a horské služby norma zvýší bezpečnost při přepravě lidí a je potřebná.