Výdaje firem na TV reklamu vzrostly v březnu na 2,07 miliardy Kč

11.04.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 11. dubna (ČTK) - Hrubé březnové výdaje firem na televizní reklamu bez slev a bonusů meziročně stouply o 392 milionů na 2,07 miliardy korun. To představuje nárůst o 23 procent. Vyplývá to z monitoringu TNS A-Connect. Z něj také vyplývá, že televize Prima v březnu ve sledovanosti reklam, měřené pomocí odvysílaných reklamních zásahů, takzvaných GRP bodů, téměř dostihla Novu.

Jeden GRP bod znamená oslovení reklamou jednoho procenta dospělé populace, tedy asi 84.000 lidí. Podle počtu odvysílaných GRP se určuje i cena, kterou zadavatel za odvysílání reklamy zaplatí.

Prima i Nova přesáhly hranici 40 procent a rozdíl mezi nimi se snížil na 3,3 bodu, zatímco ještě před rokem to bylo přes 52 procent. Podíl Novy na odvysílaných GRP bodech, byl v březnu 45,8 procenta. To je meziroční pokles o 24,1 bodu. Naopak Prima si výrazně polepšila, její podíl meziročně o 24,2 bodu stoupl na 42,5 procenta. Podíl České televize klesl o dvě desetiny bodu na 11,6 procenta.

Proti loňskému březnu se také prodloužila celková doba odvysílaných reklam. Televize divákům nabídly v březnu o 9672 reklamních spotů více než ve stejném období loni, což znamená časový úsek přes 61 hodin. Na nárůstu se podílela Prima tím, že odvysílala o více než 76 hodin reklam; naopak Nova do programu zařadila méně reklamy, a to o 15 hodin.

Pět největších zadavatelů v hrubých cenách dalo na inzerci přes 538 milionů korun, tedy více než čtvrtinu. V žebříčku vede Nestlé s 132,4 miliony korun, následují Procter & Gamble (119,8 milionů), Danone (119,6 milionů), Vodafone (87,5 milionů) a Henkel (78,9 milionů).

Mezi firmy, které nejvíce meziročně navýšily své investice do televizní prezentace, patří mimo jiné vydavatelství Ebika, která od počátku března vydává bulvární deník Aha!, dále Avon, Volkswagen nebo Toyota. Naopak z větších klientů poklesly reklamní investice u Dr. Oetkera, Stocku či Kofoly. K firmám, které letos v březnu v televizi inzerovaly a loni ne, patří například HVB Bank, Budějovický Budvar nebo ING.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK