Podle materiálu bude na rozvoj dopravní infrastruktury do roku 2013 potřeba téměř bilion korun. V letech 2007 až 2013 bude na investice na silnicích, železnici, vodní cestě a letištích potřeba 728 miliard korun, na údržbu 171 miliard korun.
Plán počítá se třemi variantami výdajů, které do infrastruktury půjdou: restriktivní, minimalistickou a rozvojovou. Pro dopravce je ale přijatelný jedině tzv. rozvojový scénář, který počítá s částkami kolem 100 miliard korun ročně v letech 2007 až 2010 a později s částkami kolem 150 až 200 miliard korun. Restriktivní varianta počítá s postupným snižováním výdajů do infrastruktury až na 50 miliard v roce 2009. Později by měly výdaje opět růst, avšak ani v roce 2013 by nepřekonaly současnou úroveň. Minimalistická varianta zase počítá s postupným zvyšováním výdajů na 100 až 120 miliard do roku 2010 a později do 140 miliard korun ročně. Podle variant financování nabízí Gepardi také různé varianty budování infrastruktury.
MD dnes seznámilo vládu se stavem opatření na dálnici D1. Loni ŘSD rekonstruovalo tři mosty na D1 v jednom jízdním pásu tak, že volná šířka vozovky na rekonstruované části mostů umožňuje vedení provozu ve dvou jízdních pruzích v obou směrech. Rekonstrukce těchto mostů v druhém jízdním pásu, která se bude provádět letos, tak nebude mít zásadní vliv na omezení provozu dálnice D1. připravované rozšíření dálnice se teprve připravuje zpracovává se studie EIA, v úseku Kývalka - Holubice již bylo vydáno kladné stanovisko MŽp.
Vláda také stejně jako každé tři měsíce dostala od MD pravidelnou zprávu o stavu výstavby dálnice D47. U většiny staveb je stále reálné zprovoznění v roce 2008, některé půjdou do provozu s předstihem v roce 2007. Pro stavby Bělotín - Hladké Životice a Hladké Životice - Bílovec ŘSD získalo pravomocné územní rozhodnutí na konci loňského roku. Nyní se vykupují pozemky.