Služby nového centra dříve zajišťovala jiná střediska IBM v Evropě. "Část tamních zaměstnanců z původních center přešla v rámci firmy na jiné pozice," upřesnil Theilig. Do brněnského Integrated Delivery Centre by měla firma přijmout další zaměstnance, jejich počet však nechce upřesnit. "Nerad bych spekuloval, kolik to bude lidí," uvedl Theilig.
Problém vidí IBM v dostatku kvalifikované pracovní síly. "Nemůžeme se omezit pouze na nábor v Brně a okolí, ale přijímáme pracovníky z celé republiky, popřípadě z okolních států," doplnil personální ředitel firmy Petr Draxler.
K rychlému náboru současných zaměstnanců přispěla také úzká spolupráce s místními vysokými školami. "Chceme vysokoškolské studenty učit pracovat v praxi," vysvětlil Theilig. Právě vysokoškolské vzdělání je jednou z podmínek na zaměstnance. Zároveň by měly mluvit víc než jedním cizím jazykem.
Podobná kritéria mají i další zákaznická centra, která v poslední době zahájila v Brně svůj provoz. Call centrum pro zákazníky ze střední a východní Evropy otevřela v jihomoravské metropoli například společnost Lufthansa. Rozšířit stávající centrum technické podpory se rozhodla i softwarová společnost Grisoft. Podle odborníků se tak Brno stává středoevropským centrem strategických služeb.
IBM je největší výrobcem produktů a poskytovatelem služeb informačních technologií. V Česku dosud zaměstnávala více než 500 lidí. Převažující činností IBM ČR je prodej širokého spektra IT technologií, tedy všech typů počítačů, zálohovacích a komunikačních systémů, včetně programového vybavení a služeb.