Za cestu prvním soukromým expresem zaplatí lidé méně než za pendolina Českých drah, která jezdí na této trase také jezdí. Šimral uvedl, že ve druhé třídě by cena neměla převýšit úroveň kilometrické banky Českých drah. To je 250 korun, píše MfD. Ze jízdu pendolinem se u Českých drah připlácí ještě 200 korun. Rychlík společnosti Railtrans by měl trať zvládnout za tři hodiny a 37 minut, tedy o dvacet minut pomaleji než pendolino.
Šimralova firma chce vynikat především službami, každý vagon první třídy bude mít například vlastního stevarda. "Vlak bude mít různé vagony,od kuřáckých až po vozy pro matky s dětmi," dodal Šimral.
České dráhy říkají, že se konkurence nebojí. Podle mluvčího firmy Aleše Ondrůje je jejich nabídka na trase z Prahy do Ostravy zcela bezkonkurenční z hlediska rychlosti přepravy i nabízeného servisu. Navíc se podle něj spojení zrychlí až pod tři hodiny.
Plány Railtransu mohou ještě zkomplikovat státní úřady, poznamenává MfD. Firma pro své rychlíky vybrala německé lokomotivy Siemens, které dosud nemají povolení k provozu na českých kolejí. "Česká lokomotiva není k dispozici," vysvětlil Šimral. Typy vagonů zatím firma vybírá.
Na rozdíl od jiných rychlíků a regionálních spojení nebude Railtrans na svůj RT Express pobírat od státu dotace. "Trať z Ostravy do Prahy je asi jedinou v republice, kde se dá díky počtu cestujících jezdit bez dotací," míní Šimral. U Českých drah jezdí bez příspěvku vlaky Pendolino a InterCity nebo Eurocity.