Zdroje blízké situaci již dříve uvedly, že hlavní akcionář Autostrade, rodina Benettonů, má být největším akcionářem nové skupiny s podílem 23 až 25 procent. Akcionáři skupiny Abertis, spořitelna La Caixa a stavební společnost ACS, by měly mít v nové firmě podíl 13 a 14 procent.
Nový subjekt by měl mít k dispozici na nové investice až 13 miliard eur. Tento investiční potenciál je velmi důležitý, protože oběma společnostem se v poslední době nepodařilo uspět v několika nabídkových řízeních.
Autostrade, která provozuje lukrativní dálnici mezi Milánem a Neapolí, v loňském roce prohrála boj o francouzskou společnost Autoroutes Paris Rhin Rhône. V letošním roce pak neuspěla v soutěži o dodávku systému pro elektronický výběr mýtného v České republice. Abertis pak neuspěl při získání kontraktu v americkém státě Indiana.
Autostrade je největším provozovatelem placených silnic v Evropě. Loni firma zvýšila čistý zisk o 7,6 procenta na 791,3 milionu eur a tržby o 3,4 procenta na 2,96 miliardy eur. Na evropském kontinentu má podíl na trhu 60 procent. Kromě Itálie, kde provozuje 3408 kilometrů silnic, působí firma také ve Spojených státech a Velké Británii a dodala systém na výběr mýtného pro nákladní vozy Rakousku. Je také součástí konsorcia, které získalo chilskou skupinu Costanera Norte.
Abertis je aktivní v oblasti dopravní a komunikační infrastruktury. V desítce zemí Evropy spravuje kolem 1500 kilometrů silnic. Čistý zisk společnosti loni činil 511 milionů eur a provozní příjmy 1,9 miliardy eur. Abertis se také neúspěšně ucházel o většinový podíl ve slovenských letištích v Bratislavě a Košicích.