Reklamační řád T-Mobile protizákonně znevýhodňoval spotřebitele

24.04.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brno 24. dubna (ČTK) - Reklamační řád společnosti T-Mobile protizákonně znevýhodňoval spotřebitele. Potvrdil to Nejvyšší správní soud, když zamítl kasační stížnost společnosti proti rozhodnutí České obchodní inspekce ve Zlíně. Inspekce v roce 2004 vyměřila T-Mobile pokutu 10.000 korun. Informoval o tom soud.

Firma porušovala zákon hned v několika bodech reklamačního řádu. Spotřebitelé měli například hradit náklady na reklamační řízení v případech, kdy se nenašla žádná vada. "Reklamační řád žalobce omezuje odpovědnost žalobce za vady prodávané věci. Takové ustanovení je protizákonné," uvedla předsedkyně senátu Nejvyššího správního soudu Marie Součková. Reakce operátora se zjišťuje.

Podle NSS T-Mobile také klamal spotřebitele o nákupních podmínkách u Twist sady. Prodejce tvrdil, že lze reklamovat jen jednotlivé komponenty samostatně, a nikoliv Twist sadu jako celek. "K porušení zákona o ochraně spotřebitele došlo tím, že spotřebitel byl informován dvojím a rozdílným způsobem, kdy jiné informace byly poskytovány v nabídkových materiálech a jiné v reklamačním řádu," popsala mluvčí Nejvyššího správního soudu Sylva Dostálová.

Problematické bylo i ustanovení reklamačního řádu ohledně záruční doby po výměně nefunkčního výrobku za nový. T-Mobile sliboval zákazníkům roční záruku, nicméně občanský zákoník stanovuje dvojnásobnou lhůtu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK